GOOD GOVERNANCE IMPLEMENTATION IN REALIZING QUALITY OF PUBLIC SERVICES WITH INTEGRITY

Mohammad Redy, Zainurrafiqi Zainurrafiqi

Abstract


The  purpose  of  this  study  was  to  determine  the  effect  of  the  implementation  of  good  governance  on  the  quality  of public  services  at  the  Department  of  Population  and  Civil  Registration  of  Pamekasan  Regency.  This  research  is classified as explanatory research with a quantitative approach. The sample used was 95 respondents with purposive sampling technique. The type of data used is primary data, namely data collection using a questionnaire. Analysis of the  data  used  is  Linear  Regression  with  SPSS.  The  results  of  this  study  indicate  that  the  application  of  good governance  has  a  positive  effect  on  the  quality  of  public  services  at  the  Department  of  Population  and  Civil Registration of Pamekasan Regency.

 

 


Keywords


Good Governance, Quality of Public Service.

References


Andreas, Ronny, Frans .(2018). Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance Dalam Pelayanan Surat Keterangan Usaha Di Kantor Keluarahan Manembo-Nembo Tengah Kecamatan Matuari Kota Bitung. Tesis. Manado: Universitas Sam Ratulangi

Arly Agung Pontolowokan .(2017). Pengaruh Penerapan Good Governance Terhadap Kualitas pelayanan Publik di Kantor Kecamatan Mapanget kota manado. Tesis. Manado: Universitas Sam Ratulangi.

Artana I Made .(2014). Implementasi Prinsip- Prinsip Good Governance Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelayanan Publik Pada kantor UPT Dinas Pendapatan Provinsi Di Kabupaten Badung. Skripsi, Warmadewa, 2014).

Barus Veronika, Lia. (2010). Pengaruh Pelaksanaan Good Governance Terhadap Pelayanan Publik. Skripsi, Universitas Sumatera Utara. Medan

Darmanerus, Patar, Welson (2016). Prinsip- Prinsip Good Governance Dalam Pelayanan Publik Di Kantor Camat Kormomolin Kabupaten Maluku Tenggara Barat. Skripsi, Manado: Universitas Sam Ratulangi.

Dwiyanto, Agus. (2010). Mewujudkan Good Governance Melalui Pelayanan Publik. Gajah Mada University Press: Yogyakarta.

Hayat .(2017). Manajamen Pelayanan Publik, Jakarta: Rajawali Pers.

Ibrahim, Amin. (2008). Teori dan Konsep Pelayanan Publik Serta Implementasinya. Mandar Maju: Jakarta.

Juwandi Ronni. (2016). Efektivitas Badan Pelayanan Perizinan Terpadu Kota Bandung Dalam Rangka Reformasi Birokras, Skripsi, Serang: Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

Kurniawan, Agung. (2005). Transformasi Pelayanan publik. Pembaruan. Yogyakarta

Mukarom. (2016). Membangun Kinerja Pelayanan Publik. Bandung : Pustaka Setia.

Safrijal, M. Nasir Basyah, Hasbi Ali .(2016). Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance Oleh Aparatur Pelayanan Publik Di Kecamatan Kluet Utara Kabupaten Aceh Selayan, Skripsi, Aceh: Universitas Syiah Kuala.

Sedarmayanti .(2012). Membangun Sistem Manajemen Kinerja Guna Meningkatkan Produktivitas Menuju Good Governance. Bandung: CV Mandar Maju.

Sinambela, Poltak Lijan dkk. (2010). Reformasi Pelayanan Publik.PT. Bumi aksara. Jakarta.

Sinambela, Lijan Poltak. (2011). Reformasi Pelayanan Publik. Jakarta : Bumi Aksara.

Suhady, Idup. (2005). Dasar-dasar Good Governance. LAN. Jakarta.

Sunardi, Darmayanti, Wendi A .(2019). Pengaruh Prinsip-Prinsip Good Governance Terhadap Kinerja Pmerintah Daerah Pada Badan Pengelola Pajak Dan Retribusi Daerah Kabupaten Musi Ruwas. Skripsi, Palembang: Universitas Muhammadiyah Palembang.

Ulfah Rahmah F .(2018). Pengaruh Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance terhadap Kualitas Pelayanan Pengujian Kendaraan Bermotor (PKB) pada Dinas Perhubungan Kota Sukabumi, Skripsi, Sukabumi : Universitas Muhammadiyah Sukabumi.


Full Text: PDF

DOI: 10.28944/masyrif.v4i1.1180

Refbacks

  • There are currently no refbacks.