GOOD GOVERNANCE IMPLEMENTATION IN REALIZING QUALITY OF PUBLIC SERVICES WITH INTEGRITY
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of the implementation of good governance on the quality of public services at the Department of Population and Civil Registration of Pamekasan Regency. This research is classified as explanatory research with a quantitative approach. The sample used was 95 respondents with purposive sampling technique. The type of data used is primary data, namely data collection using a questionnaire. Analysis of the data used is Linear Regression with SPSS. The results of this study indicate that the application of good governance has a positive effect on the quality of public services at the Department of Population and Civil Registration of Pamekasan Regency.
Â
Â
Keywords
References
Andreas, Ronny, Frans .(2018). Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance Dalam Pelayanan Surat Keterangan Usaha Di Kantor Keluarahan Manembo-Nembo Tengah Kecamatan Matuari Kota Bitung. Tesis. Manado: Universitas Sam Ratulangi
Arly Agung Pontolowokan .(2017). Pengaruh Penerapan Good Governance Terhadap Kualitas pelayanan Publik di Kantor Kecamatan Mapanget kota manado. Tesis. Manado: Universitas Sam Ratulangi.
Artana I Made .(2014). Implementasi Prinsip- Prinsip Good Governance Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelayanan Publik Pada kantor UPT Dinas Pendapatan Provinsi Di Kabupaten Badung. Skripsi, Warmadewa, 2014).
Barus Veronika, Lia. (2010). Pengaruh Pelaksanaan Good Governance Terhadap Pelayanan Publik. Skripsi, Universitas Sumatera Utara. Medan
Darmanerus, Patar, Welson (2016). Prinsip- Prinsip Good Governance Dalam Pelayanan Publik Di Kantor Camat Kormomolin Kabupaten Maluku Tenggara Barat. Skripsi, Manado: Universitas Sam Ratulangi.
Dwiyanto, Agus. (2010). Mewujudkan Good Governance Melalui Pelayanan Publik. Gajah Mada University Press: Yogyakarta.
Hayat .(2017). Manajamen Pelayanan Publik, Jakarta: Rajawali Pers.
Ibrahim, Amin. (2008). Teori dan Konsep Pelayanan Publik Serta Implementasinya. Mandar Maju: Jakarta.
Juwandi Ronni. (2016). Efektivitas Badan Pelayanan Perizinan Terpadu Kota Bandung Dalam Rangka Reformasi Birokras, Skripsi, Serang: Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Kurniawan, Agung. (2005). Transformasi Pelayanan publik. Pembaruan. Yogyakarta
Mukarom. (2016). Membangun Kinerja Pelayanan Publik. Bandung : Pustaka Setia.
Safrijal, M. Nasir Basyah, Hasbi Ali .(2016). Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance Oleh Aparatur Pelayanan Publik Di Kecamatan Kluet Utara Kabupaten Aceh Selayan, Skripsi, Aceh: Universitas Syiah Kuala.
Sedarmayanti .(2012). Membangun Sistem Manajemen Kinerja Guna Meningkatkan Produktivitas Menuju Good Governance. Bandung: CV Mandar Maju.
Sinambela, Poltak Lijan dkk. (2010). Reformasi Pelayanan Publik.PT. Bumi aksara. Jakarta.
Sinambela, Lijan Poltak. (2011). Reformasi Pelayanan Publik. Jakarta : Bumi Aksara.
Suhady, Idup. (2005). Dasar-dasar Good Governance. LAN. Jakarta.
Sunardi, Darmayanti, Wendi A .(2019). Pengaruh Prinsip-Prinsip Good Governance Terhadap Kinerja Pmerintah Daerah Pada Badan Pengelola Pajak Dan Retribusi Daerah Kabupaten Musi Ruwas. Skripsi, Palembang: Universitas Muhammadiyah Palembang.
Ulfah Rahmah F .(2018). Pengaruh Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance terhadap Kualitas Pelayanan Pengujian Kendaraan Bermotor (PKB) pada Dinas Perhubungan Kota Sukabumi, Skripsi, Sukabumi : Universitas Muhammadiyah Sukabumi.
DOI: 10.28944/masyrif.v4i1.1180
Refbacks
- There are currently no refbacks.