THE INFLUENCE OF PROFIT SHARING RATIO ON NUMBER OF MUSYARAKAH FINANCING CUSTOMERS (Case Study PT. BPRS Bhakti Sumekar)

mujibno mujibno, Ikawati Ikawati

Abstract


The purpose of this study was to determine whether or not there is an influence given by the profit sharing ratio on the number of  musharaka financing customers. The results of this study indicate the profit-sharing ratio variable with a significance value of 0.000 <0.05, which means that the independent variable has a positive effect on the dependent variable and Tcount (5.343) > from Ttable (2.03452), so it can be concluded partially (t-test) there is a significant positive effect. from the profit-sharing ratio to the number of musyarakah financing customers and based on the results of the coefficient of determination (R2), a value of 0.456 is obtained, which means the effect of the profit-sharing ratio on the number of musyarakah financing customers is 45.6%, while 54.4% is influenced by other factors

Keywords


Profit Sharing Ratio, Number of Musyarakah Financing Customers.

References


Mei, Abdurrahman Misnu, Dkk. Metodologi Penelitian Bidang Muamalah, Ekonomi Dan Bisnis.

Irianto, Agus. Statistik, Konsep Dasar, Aplikasi Dan Pengembangannya. Enada Media Group, 2004.

Muhammad. Manajemen Dana Bank Syariah. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada, 2015.

Ari Gayo Ahyar dan Ade Irawan Taufik. “Kedudukan Fatwa Dewan Syariah Nasional Majelis Ulama Indonesia Dalam Mendorong Perkembangan Bisnis Perbankan Syariah (Perspektif Hukum Perbankan Syariah),†Jurnal Rechts Vinding: Media Pembinaan Hukum Nasional, vol.1, no. 2 (2015).

Susana Erni. “Pelaksanaan Dan Sistem Bagi Hasil Pembiayaan Al-Mudharabah Pada Bank Syariah,†Jurnal Keuangan Dan Perbankan, vol.15, no. 3 (2011)

Halin Hamid. “Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Semen Baturaja Di Palembang Pada Pt Semen Baturaja (Persero) Tbk,†Jurnal Ecoment Global, vol.3, no. 2 (2018).

Setiawan Henri Roy. “Pengaruh Motivasi Kerja Dan Kompensasi Terhadap Kinerja Karyawan Di PT. Samudra Bahari Utama,†Agora, vol.5 No 1 (2017).

Nur Imran Syafei M. “Pengaruh Bagi Hasil Tabungan Dan Pembiayaan Terhadap Jumlah Nasabah Baru Bank Muamalat Indonesia†(Universitas YAPIS Papua).

Iqbal Rafiqi, Fatati Nuryana, Maftuhatul Faizah. “Investigasi Peran Fee Based Income Terhadap Profitabilitas (ROA) Di Bank Syariah Indonesia,†Masyrif: Jurnal Ekonomi, Bisnis dan Manajemen Perbankan Syariah Institut Dirosat Islamiyah Al-Amien Prenduan, vol.1, no. 2 (2020).

Ulfa Nur’ Aini. “Pengaruh Ekuivalen Nisbah Bagi Hasil Tabungan, Nisbah Bagi Hasil Deposito Dan Frekuensi Pencairan Pembiayaan Murabahah Terhadap Jumlah Nasabah Baru Pada Bmt As-Salam Kras Kediri,†An-Nisbah: Jurnal Ekonomi Syariah, Vol.3, No. 1 (2016).

Ningsih Uci Ratna. “Pengaruh Kepemilikan Manajerial, Kepemilikan Institusional, Kebijakan Dividen, Struktur Aset Dan Return On Asset (Roa) Terhadap Kebijakan Hutang Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2010-2014†(universitas maritim raja ali haji) 2016.

UU_No_21_Tahun_2008_Perbankan_Syariah.Pdfhttps://www.ojk.go.id/waspadainvestasi/id/regulasi/Documents/UU_No_21_Tahun_2008_Perbankan_Syariah.pdf.


Full Text: PDF

DOI: 10.28944/reflektika.v15i2.894

Refbacks

  • There are currently no refbacks.