KONSEP PENDIDIKAN UNGGUL DALAM AL-QUR’AN (KAJIAN TEMATIS SURAT LUQMAN)
Abstract
References
Affandi, Mochtar. The Method of Muslim Learning as Illustrated in az-Zarnu>jî’s Ta’li>m al-Muta’allim Tharîq at-Ta’allum. Montreal: McGill University, 1993.
Ah}mad, Muh}ammad ‘Abd al-Qa>dir. T{uruq Ta’li>m al-Tarbiyah al-Isla>miyyah. Mesir: Maktabat al-Nahd}ah al-Mis}riyyah, 1981.
Asfaha>ni>, Al-Raghi>b (al). Mufrada>t Alfa>z} al-Qur’a>n. Beirut : Da>r al-Shami>yah, 1992.
Bukha>ri>, Abu> ‘Abd Alla>h Muh}ammad b. Isma>’i>l (al). al-Ja>mi‘ al-S{ah}i>h} Juz I. Kairo: al-Mat}ba‘ah al-Salafiyyah, 1400H.
Da>wu>d, Abu>. Sunan Abi> Da>wu>d Juz II. CD Maktabah Sha>milah Ver. 2.
Elzaky, Jamal. Buku Pintar Mukjizat Kesehatan Ibadah ter. Dedi Slamet Riadi. Jakarta:Zaman, 2015
Fa>ris, Abu> al-H{usayn Ah}mad ibn. Mu’jam Maqa>yis al-Lughah Juz IV. Beirut : Da>r al-Fikr, t. t.
Fa>yu>mi>, Ahmad ibn Muh}ammad ibn ‘Ali> al-Muqri> (al). al-Mis}ba>h} al-Muni>r fi> Ghari>b al-Sharh} al-Kabi>r li al-Ra>fi’i>, Juz II. Beirut : Da>r al-Ji>l, 1987.
Fakhry, Majid. Ethical Theories in Islam. Leiden: E.J. Brill, 1991.
Ghaza>li>, Abu> H{a>mid (al). Minha>j al-‘A>bidi>n. Surabaya: Shirkah Bungkul Indah, t.th.
Gunawan, Heri. Pendidikan Islam: Kajian Teoritis dan Pemikiran Tokoh. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2014.
Jalaluddin. Teologi Pendidikan. Jakarta : Raja Grafindo Persada, 2001.
Jawziyyah, Ibn Qayyim (al). al-Fawa>id. Beirut: Dar al-Kutub al-‘Ilmiyyah, 2007.
Kha>lid, ‘Amru>. Khawa>t}ir Qur’a>niyyah:Naz}ara>t fi> Ahda>f Suwar al-Qur’a>n. Mekah:Ari>j, 2004.
Langgulung, Hasan. Manusia dan Pendidikan: Suatu Analisa Psikologi dan Pendidikan. Jakarta: Pustaka al-Husna, 1986.
Manz}u>r, Abu> al-Fadl Jama>l al-Din Muh}ammad ibn Mukarram ibn. Lisa>n al-‘Arab, Juz. IV. Mesir : Nu>r al-Thaqa>fah al-Islamiyyah, t.t.
Maragustam. “Pemikiran al-Zarnuji dalam Ta’lim Muta’allim Tentang Pemikiran Pendidikan Islam†dalam Pendidikan Islam di Indonesia Ed. M. Fatih Suyadilaga dan Fahruddin Faiz. Yogyakarta: Suka Press, 2007.
Muslim, Abu> al-H{usayn. S{ah}i>h} Muslim Juz II. Riyad}: Da>r T{ayyibah, 2006.
Nata, Abuddin. Metodologi Studi Islam. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada, 1998.
Nu’aym, Abu>. Ma’rifat al-S{ah}a>bah Juz IV. CD Maktabah Sha>milah Ver. 2.
Qut}b, Sayyid. Fi Z{ila>l al-Qur’a>n Juz 31. t.tp.:Minbar al-Tawh}i>d wa al-Jiha>d, t.th.
Ra>zi>, Fakhr al-Di>n (al). Mafa>ti>h} al-Ghayb. Beirut:Da>r al-Fikr, 1981.
Shihab, M. Quraish. Wawasan al-Qur’an. Bandung: Mizan, 1998.
__________. Tafsir al-Mishbah: Pesan, Kesan dan Keserasian al-Qur’an Vol. 11. Jakarta:Lentera hati, 2006.
Tafsir, Ahmad. Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2014.
Yunus, Mahmud. Sejarah Pendidikan Islam. Jakarta:Hidakarya Agung, 1990.
Zarkashi>, Badr al Di>n (al). al-Burha>n fi> ‘Ulu>m al-Qur’a>n Vol. IV. Mesir: Da>r Ihya>’ al-Kutub al-‘Arabiyyah, t.th.
Zohar, Danah. dan Marshall, Ian. SQ Memanfaatkan Kecerdasan Spiritual dalam Berpikir Integralistik dan Holistik untuk Memaknai Kehidupan ter. Rahmani Astuti dkk. Bandung: Mizan, 2002.
Zuhairini dkk., Sejarah Pendidikan Islam. Jakarta:Bumi Aksara, 2008.
DOI: 10.28944/dirosat.v1i2.18
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.