Preventive Education on the Phenomena of Radicalism and Extrimism in Islamic Educational Institutions
Abstract
Keywords
References
Agama RI, K. (2019). Tanya Jawab Moderasi Beragama. Jakarta: Badan Litbang dan Diklat Kementrian Agama RI.
Al Faruq, Umar; Noviani, D. (2021). Pendidikan Moderasi Beragama Sebagai Perisai Radikalisme di Lembaga Pendidikan. Jurnal TAUJIH Jurnal Pendidikan, 14(01), 58–77.
Aldiyansyah, M. (2023). Wawancara Moderasi dan Multikultural. Pamekasan.
Dewi Murni. (2018). Toleransi Dan Kebebasan Beragama Dalam Perspektif Al-Quran. Jurnal Syahadah, 6(2), 72–90.
Fahham, A. M. (2020). Pendidikan Pesantren: Pola Pengasuhan, Pembentukan Karakter dan Perlindungan Anak. Depok: Publica Institute.
Hermawan, M. A. (2020). Nilai Moderasi Islam dan Internalisasinya di Sekolah. Journal Insania, 05(1).
Islam, M. H. (2021). Hidden Curriculum Sekolah Dalam Menangkal Rasisme Keberagamaan. Journal MULTICULTURAL of Islamic Education, 5(1), 439.
Izzah, N. I. (2020). Urgensi Pendidikan Multikultural Di Indonesia Dalam Pendidikan Agama Islam. Al Hikmah: Journal of Education, 1(1), 35–46. https://doi.org/10.54168/ahje.v1i1.5
Junaedi, E. (2019). Inilah Moderasi Beragama Perspektif Kemenag. Harmoni, 18(2), 182–186. https://doi.org/10.32488/harmoni.v18i2.414
Kemendikbud. Permendikbud No. 1 Tahun 2021 tentang Penerimaan Peserta Didik Baru. , (2021). Indonesia.
Maarif, S. (2022). Serial Moderasi Beragama dan Bela Negara Kemenhan : Nyata Ancaman Intoleransi di PTU.
Madiana, I., Alqadri, B., Sumardi, L., & Mustari, M. (2022). Penerapan Kebijakan Sistem Zonasi serta Dampaknya terhadap Kesetaraan Hak Memperoleh Pendidikan. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(2c), 735–740. https://doi.org/10.29303/jipp.v7i2c.633
Maulidi, A. (2017). Hubungan Kecerdasan Spiritual (Spiritual Quotient) dengan Moral Siswa MA. Nurul Huda Pakandangan Barat. In MAHAROT: Journal of Islamic Education (Vol. 1).
Maulidi, A., Wardi, M., Mubarok, G., & Ahmad, A. (2022). Pendidikan Karakter Islami Dalam Tradisi Nyabis Masyarakat Madura. J-PAI: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 8(2), 76–84. https://doi.org/10.18860/jpai.v8i2.16936
Michael, Miles Matthew B, Huberman A., S. J. (2014). Qualitative Data Analysis. United States of America: SAGE.
Muhidin, M., Makky, M., & Erihadiana, M. (2021). Moderasi Dalam Pendidikan Islam dan Perspektif Pendidikan Nasional. Reslaj : Religion Education Social Laa Roiba Journal, 4(1), 22–33. https://doi.org/10.47467/reslaj.v4i1.456
Napitupulu, E. L. (2023). Waspadai Tren Peningkatan Intoleransi di Kalangan Siswa.
Nizar, A., & Nasrulloh, M. M. (2024). Implementasi Hidden Curriculum Tentang Nilai Kemandirian Di Madrasah Aliyah Darunnajah 2 Cipining Bogor. Journal of International Multidisciplinary Researsh, 2(3).
Ridwan Effendi, M., Dwi Alfauzan, Y., & Hafizh Nurinda, M. (2021). Menjaga Toleransi Melalui Pedidikan Multikulturalisme. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian Dan Kajian Sosial Keagamaan, 18(1), 43–51. https://doi.org/10.46781/al-mutharahah.v18i1.175
Saihu, M. (2022). Moderasi Pendidikan: Sebuah Sarana Membumikan Toleransi dalam Dunia Pendidikan. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 11(02), 629. https://doi.org/10.30868/ei.v11i02.2651
Salamah, N., Nugroho, M. A., & Nugroho, P. (2020). Upaya Menyemai Moderasi Beragama Mahasiswa IAIN Kudus melalui Paradigma Ilmu Islam Terapan. Quality, 8(2), 269. https://doi.org/10.21043/quality.v8i2.7517
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
DOI: 10.28944/maharot.v8i1.1611
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.