Concept of Persuasive Education Based on Andragogical Approaches in Al-Qur'an (Study of Hiwar Prophet Khidir Educate Prophet Musa Surah Al-Kahfi 60-82)
Abstract
Keywords
References
Al-Mishri, M. (2019). Ensiklopedi Akhlak Rasulullah. Pustaka Al-Kautsar.
Amelia, M., Arief, Y., & Hidayat, A. (2019). Hubungan antara Kedisiplinan Melaksanakan Shalat Wajib dengan Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Riau. An Nafs: Jurnal Fakultas Psikologi, 13(01), 1. https://doi.org/https://journal.uir.ac.id/index.php/annafs/article/view/3306
Anhary, S. (2021). Metode Pendidikan Hiwâr Khiţâbî menurut ‘Abdurrahmân an-Nahlawî [FITK UIN Syarif Hidayatullah Jakarta]. https://doi.org/https://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/57821
Bungin, B. (2007). Metodologi Penelitian Kualitatif Aktualisasi Metodologi ke Arah Ragam Variasi Kontemporer. PT Raja Grafindo Persada.
Danim, S. (2013). Pedagogi, Andragogi, dan Heutagogi. Alfabeta.
Fikri, M. (2015). Islam Persuasif dan Multikulturalisme di Aceh. Akademika : Jurnal Pemikiran Islam, 20(1), 1. https://doi.org/https://e-journal.metrouniv.ac.id/index.php/akademika/article/view/431
Hakim, A. (2010). Hypnosis in Teaching: Cara Dahsyat Mendidik & Mengajar. VisiMedia.
Hanif, H. (2020). Komunikasi Lemah Lembut dalam Studi Hadits. At-Tanzir: Jurnal Ilmiah Prodi Komunikasi Penyiaran Islam, 11(1), 45–58. https://doi.org/10.47498/tanzir.v11i1.351
Hasani, J. (2021). Komunikasi Persuasif Perspektif Al-Qur’an (Studi Komparatif Makkiy dan Madaniy. https://repository.ptiq.ac.id/id/eprint/434/
Kurniawan, M. I. (2015). Tri Pusat Pendidikan Sebagai Sarana Pendidikan Karakter Anak Sekolah Dasar: Pedagogia. Pedagogia: Jurnal Pendidikan, 4(1), 1. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v4i1.71
Mahmud. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Pustaka Setia.
Mansir, F. (2020). Kesejahteraan dan Kualitas Guru sebagai Ujung Tombak Pendidikan Nasional Era Digital. Jurnal IKA PGSD (Ikatan Alumni PGSD) UNARS, 8(2), 2. https://doi.org/10.36841/pgsdunars.v8i2.829
Nasution, Z. (2017). Konsep Interaksi Edukatif dalam Pendidikan Islam (Perseptif Al-qur’an). Resitasi: Jurnal Pendidikan Dan Kependidikan, 2(4), 4. https://doi.org/http://repository.uinsu.ac.id/3255/
Noer, M. A., & Sarumpaet, A. (2017). Konsep Adab Peserta Didik dalam Pembelajaran menurut Az-Zarnuji dan Implikasinya terhadap Pendidikan karakter di Indonesia. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan, 14(2). https://doi.org/10.25299/al-hikmah:jaip.2017.vol14(2).1028
Qayyim Jauziyah, I. (1998). Madarijus Salikin, Pendakian Menuju Allah: Penjabaran Konkrit: Iyyaka Na’budu wa Iyyaka Nasta’in. Pustaka Al-Kautsar.
Qibtiyah, L., & Asmi, N. (2021). Pendidikan Akhlak dan Tauhid dalam Lirik Hymne Al-Amien Prenduan. Kariman: Jurnal Pendidikan Keislaman, 9(1). https://doi.org/10.52185/kariman.v9i1.169
Quraish Shihab, M. (2012). Tafsir al-Misbah. Lentera Hati.
Rouf, A. (2015). Potret Pendidikan Agama Islam di Sekolah Umum. Jurnal Pendidikan Agama Islam (Journal of Islamic Education Studies, 3(1). https://doi.org/10.15642/jpai.2015.3.1.187-206
Rudiawan, R., & Asmaroini, A. P. (2022). Peran Guru Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan dalam Penguatan Profil Pelajar Pancasila di Sekolah. Edupedia, 6(1), 1. https://doi.org/10.24269/ed.v6i1.1332
Sahlan, A. K. (2018). Mendidik Perspektif Psikologi. Deepublish.
Sahriansyah. (2014). Ibadah dan Akhlak. IAIN Antasari Press.
Sholichah, A. S. (2018). Teori-Teori Pendidikan Dalam Al-Qur’an. Edukasi Islami : Jurnal Pendidikan Islam, 7(01), 23. https://doi.org/10.30868/ei.v7i01.209
Sholihah, N. (2008). Implementasi Program Remedial Teaching dalam Mencapai Kriteria Ketuntasan Minimal (KKM) Peserta Didik di Madrasah Ibtidaiyah Jenderal Sudirman Kota Malang. http://etheses.uin-malang.ac.id/4184/
Sugiarti, D. (2019). Karakter Pendidik menurut Abdullah Nashih ‘Ulwan [FITK UIN Syarif Hidayatullah Jakarta]. https://doi.org/https://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/47173
Taopikurohman, O. (2018). Nilai-Nilai Pendidikan Islam menurut Al-Qur’an Surat Al-Kahfi Ayat 60-82 (Kajian Tafsir Al-Misbah dan Tafsir Al-Maraghi). OASIS : Jurnal Ilmiah Kajian Islam, 2(2). https://syekhnurjati.ac.id/jurnal/index.php/oasis/article/view/1915
DOI: 10.28944/maharot.v7i2.1420
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.