The Concept of Qalbu Education According to Imam Ghazali
Abstract
Keywords
References
Al-Ghazali, I. (2007). Mukhtashar Ihya’ Ulumuddin. Pustaka Amani.
Anwar, C. (2017). Teori-teori Pendidikan Klasik Hingga Kontemporer. SUKA-Press UIN Sunan Kalijaga.
Handayani, L. T. (2023). Buku Ajar Implementasi Teknik Analisis Data Kuantitatif (Penelitian Kesehatan). PT. Scifintech Andrew Wijaya.
Jalil, M. H., Stapa, Z., & Samah, R. A. (2916). Konsep Hati Menurut Al-Ghazali. Jurnal Reflektika, 11(11).
Naquib, M. (1984). Konsep Pendidikan dalam Islam. Mizan.
Ramayulis. (2015). Filsafat Pendidikan Islam: Analisis Filosofis Sistem Pendidikan Islam. Kalam Mulia.
Rochim, R. (2017). Konsep Pendidikan Jasmani, Akal dan Hati dalam Perspektif Hamka. Tarbiyatuna; Jurna Pendidikan Ilmiah, 2(2). http://ejournal.kopertais4.or.id/mataraman/index.php/tarbiyatuna/article/view/3281
Saputra, A., Rospita, M., & Shofiah, V. (2019). Qalbu dalam Kajian Psikologi Islam. Al-Fikra: Jurnal Ilmiah Keislaman, 18(1). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.24014/af.v18i1.7154
Sarwono, J. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Suluh Media.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Alfabeta.
Tambak, S. (2011). Pemikiran Pendidikan Al-Ghazali. Jurnal Al-Hikmah, 8(1).
DOI: 10.28944/maharot.v7i2.1405
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.